سازمان نقشهبرداری کشور طی سال های گذشته اقدام به ایجاد شبکه ایستگاههای دائمی ژئودینامیک و GNSS در استان های مختلف و در اطراف مناطق فعال تکتونیکی نموده که علاوه بر تعیین چارچوب مختصاتی کشور، از این شبکه میتوان در امر مدیریت بحران نیز استفاده کرد. با استفاده از گیرندههای نصب شده در منطقه امکان بررسی حرکات همالزرهای و پسالرزهای (Co-seismic and Post-seismic ) فراهم خواهد شد.
همچنین؛ برنامهریزی لازم برای اندازهگیری تغییر مختصات ایستگاه های شبکه چند منظوره ژئودزی و تغییرات ارتفاعی ایستگاههای شبکه ارتفاعی در امتداد چند مسیر ترازیابی دقیق، صورت گرفت. با اندازهگیری مجدد مختصات این ایستگاه ها و مقایسه نتایج می توان به مقدار جابجایی پوسته در منطقه به طور دقیق پی برد.
از اقدامات دیگر سازمان نقشه برداری کشور در پی وقوع زلزله کرمانشاه، تهیه 700 جلد اطلس مناطق زلزله زده بود که از طریق اداره کل نقشه برداری منطقه غرب کشور درجلسه ستاد مدیریت بحران استان دراختیار مسئولین استان قرارگرفت.
گفتنی است یکشنبه21 آبان ماه 96 زمینلرزه ای در استان کرمانشاه رخ داد که استان های مجاور را نیز تحت تاثیر قرار داد. بلا فاصله پس از وقوع این حادثه نهادها و سازمان های فعال در حوزه مدیریت بحران از جمله سازمان نقشه برداری کشور تلاشxadهای خود را برای مدیریت این بحران منطقه ای آغاز کردند.
لینک خبر:
برچسبها: آخرین اخبار حوزه ژئوماتیک مرکز اطلاعات و خدمات ژئوماتیک ایران...
ما را در سایت مرکز اطلاعات و خدمات ژئوماتیک ایران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 125 تاريخ: چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:01